woensdag 13 februari 2008

Maandag 11 februari


De leerlingen van de New Era Montessori School hebben deze week hun Mid-term exams. Drie dagen zullen ze de vakken English, Kiswahili, Social Studies, Vocational Skills en Science getoetst krijgen. Ik moet zo een beetje overal toezicht houden, uitsluitend niet bij het vak Kiswahili. Wat vanzelfsprekend is want ik spreek Swahili al een Tanzaniaanse koe. Voor de periode dat ik hier vertoef in New Era, ben ik titularis van klas vijf. Gelukkig begin ik hun namen een beetje te kennen.

De examens warden handgeschreven ingediend bij Margret. Majija had dan de dankbare taak om deze allemaal uit de typen. Ondanks zijn zorgzame werk stonden er toch nog heel wat fouten in het examen, dit met alle gevolgen van dien. Of deze te wijten zijn aan de vakkennis van de leerkrachten of aan slordigheid van de typist laten we maar in het midden.
Dictee in de derde klas blijkt niet zo eenvoudig. Hoewel ik de zinnen meerdere malen dicteer maken de leerlingen er toch er toch een sport van om meerdere neologismen te maken met het Kiswahili en het weinige Engels dat ze kennen.

Geen opmerkingen: