zaterdag 1 maart 2008

Zaterdag 23/02

De busrit naar Dar verloopt vlot. In Mikumi schijnt de zon en kan ik antilopes, olifanten en giraffes zien. in Dar aangekomen neem ik voor de eerste maal alleen een dalah dalah en word ik bijna een sandaal gestolen. Gelukkig is de rest van de dalah dalah beter bij de pinken en wijzen ze de man terecht. Wat hij met 1 sandaal ging aanvangen snap ik niet maar de Tanzaniaanse creativiteit kan wonderen doen. Die avond vind ik teacher Matrone alleen in het huis en ik nuttig in haar gezelschap mijn bananenmaaltjes. Later geniet ik oprecht van een spontane en oprechte babbel met de rest van mijn gastgezin. Het doet me deugd maar ergens moet ik wel aan de situatie van Berndt en Sipto denken. Het moet zeer frusterend zijn om constant onder stress te leven. Na mijn kamer te hebben opengekregen (de deur was gesloten geweest en nu niet meer open te krijgen) en mijn spullen te installeren ga ik slapen. Het is na het rustige Iringa even terug wennen aan alle geluiden van Dar.

Geen opmerkingen: